Omborrning / honing
Dina cylindrar borras och honas in till rätt toleranser i förhållande till kolvarna, med högsta precision. I priset ingår naturligtvis att vi fasar samtliga portas kanter.
Pris: Borrning 895:-/cylinderlopp
Honing 495:-/cylinderlopp
Topplocksmodifiering
Topplocket modifieras efter dina önskemål vad det gäller squish-band och kompressionsförhållande. Vi kan också svarva spår för att kunna använda O-ringar i stället för originalpackningar.
Pris: Modifiering 795:-/förbränningsrum
Svarvning Från 495:-/förbränningsrum + O-ring
Planing 795:-/topplock
Reedhusmodifiering
Vi modifierar reedhuset för ökad flödeskapacitet. Detta ger ökad effekt över hela varvtalsregistert.
Pris: 795:-/reedhus
Vevhusmodifiering
Vevhuset bearbetas för ett minimum av flödesstrypningar.
Pris: 895:-/cylinderfotsövergång
Vevaxelrenovering / svetsning
Vi renoverar/svetsar och riktar din vevaxel med högsta precision.
Pris: Renovering 895:-/vevstake + material
Svetsning 495:-/vevstake + material
Undercuttning av växellådsdrev
Motorer som är hårt trimmade har en viss tendens till att växlarna ”hoppar ur”
vid kraftig acceleration. Detta problem åtgärdas genom att drevens ingreppsklackar slipas i negativ vinkel, dreven låser därmed varandra vid gaspådrag.
Pris: 895:-/drevpar
Demontering och montering av motor
Priset för demontering och montering av motorer gäller lös motor och förutsätter att motorn är väl rengjord och tömd på olja.
Pris: 1995:- + eventuellt material
OBS! För motorer som inte är rengjorda och tömda på olja tillkommer 495:- för detta arbete.
Pris vid timdebitering
495:-/tim